2015-10-04

Söndagsbloggen

Hallå vänner! Här kommer en veckouppdatering! 

Jag mår bra, har haft en ledig helg så det är ju alltid skönt. Dock har jag upptäckt något. Nu när jag inte behöver plugga längre så har jag mer social liv, vilket är både fantastiskt och väldigt utmattande, haha. Dagens i-landsproblem. När jag inte har något socialt liv är jag uttråkad och när jag har ett så är jag utmattad. Men det blir nog en bra balans så småningom. 

I fredags jobbade jag till 16.30 sedan gick vi till den lokala Farmers Market med Anthonys kusin B och hans fru S och käkade mat från food trucks. Vi avslutade kvällen med öl från lokala bryggeriet. Lagom för gamlingar som oss, haha. 

I lördags kom min kära vän P över. Hon har varit en månad i Europa (så avundsjuk!) så vi hade mycket att prata om. Kl 8.30 ringde hon på dörren redan, då vi tänkte att hon var tvungen att åka till sitt kontor kl 11. Men efter vår frukost slutade det med att jag skjutsade henne till kontoret, väntade tills hon var klar (jag är en bra vän!) och sedan åkte vi hem till oss igen och hängde. Myspys och tjejsnack hela dagen. 

Idag, söndag, var vi på en dubbeldejt med en kollega och hans fru (en vietnamesisk kille som precis flyttat hit till Sac med sin koreanska fru, de bodde i Arkansas). Vi käkade riktigt god pho (vietnamesisk nudelsoppa) på Pho Anh Dao. Kanske bästa pho i Sacramento? Får ta med mina föräldrar dit så de får prova. 

Hörs senare i veckan, kära vänner?

Selfie på farmers market!  

Jag käkade falafel och A käkade något som hette The Animal - kött OCH korv på toast, haha! 

P och jag käkade frukost på The Waffle Experience - ja, det är våfflor under allt det där gojset 

Efter all tjejsnack var kl plötsligt 15 och vi var hungriga då vi missade lunch! Hade typ inget i kylen men lyckades fixa färska vårrullar för min vän och man! Gött. 

P tog med sig lite av varje från sin resa - maple syrup från Kanada, Limoncello och en liten mask från Italien, Jamon Bodega från Spanien och heligt vatten och rosenkrans från Fatima i Portugal. 

Avslutar med en bild på världens sötaste Leon med två olika skor! 

No comments: