2016-07-03

Confession: ring ring, why don't you give me a call?

Kommer tillbaks från min lunch och hör 2 telefoner som ringer. Ser på telefonen att de har väntat 12-15 min. Förstår inte varför folk väntar så länge, varför inte bara ringa tillbaks senare? Måste vara något viktigt, tänker jag. 

Samtal 1: 
Kund: when do you close today?! 
Jag säger: we close at 6pm. 
Kund: OK, thank you.  
Kunde du inte kollat online, valt att fråga någon i affären, valt knapp 3 o för att höra öppettider, ringt tillbaks senare..? 

Samtal 2: 
Kund: is my prescription ready? 
Jag: your name please? 
Kund: xx
Jag: yes, your prescription for xx is ready and its xx dollars. 
Kund: ok, thanks bye. 
Igen, det finns minst 10 sätt att ta reda på om ditt recept är klart, men du väljer att vänta i telefonen...

Suck. Livet som farmaceut. 

No comments: