2009-07-29

Change

Igår kväll njöt jag av en bosnisk middag med två kära vänner. När vi väl var samlade runt det runda bordet och vinet var upphällt började snacket. En ska snart flytta ihop med sin pojkvän, en kanske får publicera ett diktverk och skaffa barn och en ska flytta till Amerikat. Då insåg vi plötsligt hur mycket som hade förändrats och som kommer att förändras. Om ett år när vi ses igen, kommer vi inte att vara samma människor. Fick samma känsla idag när jag packade ner mina gamla fotoalbum och andra minnesfyllda ting. Vänner och kärlekar har kommit och gått, musik- och klädsmaken har inte alltid varit den bästa och leenden på fotografierna från förr verkade så sorglösa. Men kvar finns minnen som har format mig till den jag är idag. Förändringar är inget att vara rädd för eller ledsen över. Det är så livet funkar. Livet är härligt.

Ursäkta sentimentaliteten, men jag ska faktiskt snart lämna alla jag älska och bosätta mig i ett helt annat land för ett år. Jag ska sälja nästan allt jag äger och har goddamnit snart inte ens någon address i Sverige! Så jag får vara sentimental om jag vill!

Undrar hur mycket jag och E har förändrats under de 10 år vi känt varandra?

No comments: