2009-07-30

Transformation

Igår såg jag Transformers: Revenge of the Fallen. Tre saker slog mig. Ett: Grabbhumor är min humor. Två: Megan Fox är världens sexigaste tjej. Tre: Alla tjejer som pluggar på ett amerikanskt college är långa, smala och sexiga och dansar som på strippklubb.

Nummer tre fick mig lite ur balans då jag varken är lång, smal och sexig och jag undrade i en halv sekund om jag kommer att bli utfryst i Cali. Sedan kom jag ihåg att 55% av alla amerikaner är överviktiga och jag pustade ut.

Jag vet att jag har varit ganska jobbig och nojjig angående min vikt på sistone. Men efter min hektiska tid i maj-juni då jag fyllde alla 24 timmar med plugg/jobb/uppsats, har jag gått upp minst 3 kg. Detta är mycket för mig, då jag alltid har varit en ganska liten tjej. Trots alla fina vänners försäkran om att jag fortfarande är en babe/heting/nätt älva så kände jag mig tjock, tung och otränad. Sedan började jag springa och äta bättre. Nu mår jag bra och har accepterat den här kroppen, trots extrakilona. Hey, jag är kvinna nu och kan inte se ut som en 17-åring längre!

Dock har min mor varnat mig för att hennes syster, min moster är en liten, tunn, blek (vietnamesisk skönhetsideal) kvinna som är ganska "fjollig". Så risken är stor att jag blir utfryst bland asiaterna där. Can't please them all!

Transformers: Revenge of the Fallen - en helt ok film (bild från http://bloggywood.moviezine.se)

4 comments:

Anonymous said...

Jo då, du är sexig. Du kommer starta skogsbränder i kalifornien.

Naffe said...

Nej min käre anonyma läsare, skogsbränder vet jag inte, men kanske tsunamivågor?! :D

Magnus W said...

Hej

Som svar på din bloggkommentarsfråga kring vaccination; jag gick till min vårdcentral och bad de skriva ut intyg. Mina föräldrar hade kvar papper på att jag fått dessa vaccinationer när jag var liten...

TBG said...

Har någon på allvar sagt "nätt Älva" ?