2015-08-31

Ledig måndag

Hallå, alla godingar! Det är så roligt att skriva för er. Responsen man får är ovärderlig. Tack. Ska verkligen försöka blogga mer nu när jag fått upp ångan igen. Skönt att skriva av sig lite...

Innan A åkte till jobbet idag, pussade han mig på kinden och sade "Relax today, babe". Ja, ni som känner mig vet ju att jag går från 0 till 100, finns inget mitt emellan. Ibland spenderar jag hela dagen med att uträtta ärenden, städa hela huset, laga massa mat och klämma in ett träningspass. Ibland kan jag ta 2 tupplurar och pilla mig i naveln hela dagen. Så idag tänkte jag försöka göra något medium ansträngande. Nu när jag jobbar heltid måste jag försöka prioritera min vila också, så att jag orkar med jobbet. 

I morse vaknade jag kl 8 av den jäkla grannes gräsklippare/lövblåsare. Fy, vilken människa kör igång en sådan maskin kl 8?! Facetimade med pappa, mamma, Teresa, Leon länge. Skönt att ha lite tid för dem och inte bara "hej och hejdå". Leon är så stor, han pratar, säger hela meningar och har utvecklats något enormt. Så stolt över honom. Det blir nog människa av honom också.

Runt kl 11 somnade jag om (haha!), drömde om att jag och A var ute och reste och träffade mitt ex, min bortgångna morfar och var allmänt vilse... Vaknade kl 13 då A ringde på sin lunch. Han var superhungrig och försökte komma bort från sitt kontor, eftersom han och jag fastar idag. Vi har kört igång 5:2-dieten igen för att få bort lite sambokilon... Igen...

Har suttit med lite immigrationspapper, mitt Greencard (tillfälligt uppehållstillstånd) går ut i december (har bott här 2 år nu!) och det är dags att förnya det och få permanent uppehållstillstånd! Usch. Måste fixa massa pappersarbete som visar att vi är gifta på riktigt (gemensamma bankkonto, försäkringar, skattepapper m.m...) och betala en fet check på $505. Skulle vara lite snopet om det inte blev godkänt och jag var tvungen att flytta tillbaks till Sverige, haha!

Nu ska jag till gymmet en sväng och sedan laga något gott till min hungrige man. Puss på er!

Funderar på att laga denna kyckling igen...

1 comment:

Lisa said...

Det är kul att du bloggar Naffe! Jag ska bli bättre på att kommentera! :)