2012-06-23

Hem till Linköping

Är på tåget till Linköping, hade bara ett byte i Katrineholm. Erica och Yemi släppte av mig på stationen i Karlstad och vi tog en tårfyllt farväl. Nejvars, men det var mysigt att träffa dem igen.

Förutom att ha varit social har jag på en helg läst ut de sista två Hunger Games-böckerna. Jag verkligen slukade dem. De är väldigt lättlästa och spännande. Sista boken blev jag lite besviken på dock. För mycket långa beskrivningar av mentala sammanbrott och slutet kändes lite oväntat och ihoprafsat. Lite antiklimax.

Men bortsett från det var hela serien var väldigt läsvärd. Intressant. Mina föräldrar såg Hunger Games på bio (japp, mina föräldrar ser filmer på bio före mig...) och tyckte att hela regim-idén påminde dem mycket om kommunismen i Vietnam när de levde där. Läs så förstår ni!

No comments: