2012-06-24

Back to reality

Midsommardrömmarna är över. Nu är man tillbaks till den gråa, bistra verkligheten. FaceTime:ade med Anthony förut. Det började bra, vi skrattade och skämtade med varandra som vanligt. Sedan tyckte jag att han blev lite väl fokuserad på att kolla på kuddar på internet istället för att fokusera på mig. Har ju saknat honom hela helgen och inte hört något från honom hela lördagen. Men då blev han irriterad och tyckte att han visst kunde göra två saker samtidigt. Suck. Så var den glada stunden förstörd.

Alla ni som ens funderar på att ha ett lågdistansförhållande, DON'T DO IT! Det är bara så sjukt otillfredsställande. Skype och alla chatprogram i all ära, men det går inte att ha ett digitalt förhållande. Och när man väl ses igen är det som att börja om på noll. Man lär känna varandras bra och dåliga sidor om igen. Varje gång. Ganska utmattande i längden.

Semper tog denna på oss när jag var där sist. På denna bild skrattar vi, men jag kommer ihåg att vi var ganska irriterade på varandra den kvällen. De två veckorna där var lite så. Det var som att varje glatt minne från de veckorna har ett dåligt bakom sig... Jag tänker tillbaks på de veckorna med bitterljuva känslor.

Men jag älskar ju honom.

No comments: