2016-09-13

Min måndag

Hallå hallå i stugan!
Hur går er vecka? Min vecka började idag, då jag var ledig igår måndag. Idag startades dagen med en intervall-löprunda i det vackra vädret. Det var typ 18 graders sol med en mild bris. Så underbart. Älskar Sacramento när det inte är 40-gradigt... Sorry i förväg, kommer blogga mycket om träning och hälsosam mat. Jag och mina kära Sofie är på en hälsoresa tillsammans, hon i Sverige och jag här. Det blir mycket intervallträning både på gymmet med vikter och på löprundorna och så äter vi så naturligt vi kan med så lite socker som möjligt. Inget bröd, pasta, socker... Får se hur detta går. Vi ska köra ett block på 6 veckor först och sedan ett till på ytterligare 6 veckor. Är på min fjärde vecka nu och det känns bra, har inte gått ner så fruktansvärt mycket i vikt, men har minskat i omkrets desto mer och magen är platt utan massa gaser, haha. 

På tal om hälsosam mat, igår kväll, efter jag lagad mat åt min käre man, kom jag på att jag hade några gamla äpplen i kylen. Hittade ett recept på äppelmos i Slow Cooker (vad heter det på svenska?). Så lätt och så fräscht och gott! Käkade min äppelmos på min havregrynsgröt i morse och det var himla nice.

Hemlagad äppelmos i Slow Cooker 
  • 6 äpplen 
  • 1 dl vatten 
  • 1/2 tsk kanel 
Skala och skär äpplena i små bitar, lägg i Slow Cooker, tillsätt vatten och kanel och koka upp på hög värme i 2 timmar eller låg värme i 4 timmar. Ta-da! Mosa om du inte gillar bitar. Förvara i kylskåp.

Äpple, vatten, kanel...

... Blir detta fräscha mos!

Mmm, gott på havregrynsgröt! 

Nej, kära vänner! Dags att knyta sig, kl är bara 23 men man är ju inte en ungdom längre! Hörs i morgon!

-N

No comments: