2016-09-18

Slö söndag

Hej alla godingar! 
Hoppas ni haft en härlig helg, plötsligt är måndagen här! Min helg har varit väldigt skön... Vi har dock fått mycket gjort. På lördagen blev det en tur till Green Acres (typ ett gigantiskt Blomsterlandet) och sedan handlade vi mat på Costco. Haha, vi är så gamla och tråkiga. Sedan jobbade A på vår framsida av huset, måste ta bilder så ni får se hans "rock garden" (vad kallas det på svenska?)! Vi har jobbat länge på detta projekt, ni skulle se vår framsida innan A's rock garden. 

Fina lavendel till A's rock garden 

Medan A jobbade i trädgården, gjorde jag en Banan-Toffee-paj för våra gäster som skulle komma på kvällen. Så enkelt och gott. Måste skriva receptet någon gång, det var faktiskt ett ex som gjorde det för mig första gången. Man behöver bara digestive-kex, banan, en burk kondenserad mjölk och grädde. Låter gott, va? Gjorde också rårakor med rökt lax créme, spaghetti med vit tryffelolja och A gjorde sina famösa steaks. Våra gäster verkade njuta av middagen. Efter middagen tog vi en promenad och jagade Pokémons, haha. Vild lördagsnatt! 

Ost (cheddarost och herrgård), salami, vit persika, oliver...

Rårakor med rökt lax créme (rökt lax, créme fraiche, rödlök, peppar, rödlök, dijonsenap) 

A's perfekta steak, spaghetti med massa vit tryffelolja, parmesan, vitlök, svamp... 

Min goda banan-toffee-paj

Vad gjorde vi idag då? Idag åkte vi och köpte mer stenar till A's rock garden, A var ute i hettan (36 grader igen!) och jobbade medan jag tog en tupplur och städade köket efter vår middag med våra vänner. Han ville nog ha mig ur vägen, men jag hjälpte honom efter min tupplur. Sedan kollade vi på Avengers: Civil War och slappade på soffan. Slapp och slö söndag... 

Jaha, det var min helg... Ha en bra måndag, mina vänner! 

- N 

No comments: