2009-06-22

Hur man lockar till sig bloggbesökare...

... och varför jag inte har lyckats!
  1. Nischa bloggen - jag är varken tonårsmamma, fjortis eller intresserad av hajar.
  2. Blogga om mode och visa "Dagens outfit" - jeans och t-shirt blir nog tråkigt i längden.
  3. Skriva om mitt glamorösa liv - nudlar, nationsfylleri och csn-ångest?
  4. Spamma hysteriskt på andras bloggar och på Facebook - jag är för lat.
  5. Ta bilder hos amatörfotograf och presentera dig som "fotomodell" - that would be a lie!
  6. Ett ord: nakenbilder - visst är jag narcissistisk, men inte desperat. Ännu.
  7. Promota bloggen på Flasback under trådar som "Storbystade bloggbrudar" - inga kommentarer.
  8. Starta bloggkrig - mina vänner som bloggar är för söta för att bråka med.
  9. Var en förebild för unga flickor och ha åsikter om allt - skulle inte palla trycket och har inga åsikter.
  10. ... Och glöm ej att uppdatera 22 gånger om dagen - hinner inte. Och vad skulle jag skriva om?!

Därför får jag nöja mig med 10 läsare om dagen. Men hoppas att ni fått några tips!

I brorsans studentmössa. (dock ingen nakenbild eller modellbild)

6 comments:

Mab said...

Det finns annars ett ganska enkelt sätt att få lite fler läsare. Nämligen att länka till andra bloggar i din text. Framför allt till sådana som har det lilla knuffverktyget som gör att de och deras läsar enkelt ser alla inlänkar som deras blogg får.

Naffe said...

De här tipsen är mest på skämt och driver med de vanliga bloggarna som finns därute! Men ditt var ett bra tips! Tack Mattias!

TBG said...

Host*dåliga ursäkter*host

Naffe said...

TBG: Hoppas du tar till dig dessa tips nu när du startar upp din blogg ;) Speciellt tips nummer 6...

Micaela said...

Nu har du en till läsare, Miccan kommer bli en riktig stalker :P
Ska bli grymt kul att följa dig i USA :D
Imorn börjar mitt äventyr, Weee!!
Hoppas du fått en underbar start på sommarlovet Naffe!
Stor kram!

TBG said...

Ursäkta, (sagt på stereotypiskt fjortis manér) sen när har jag lagt upp nakenbilder, sure en o annan lättkläad bild kanske har dykt up här o där, men the real thing ? Skulle inte tro det. Ibland undrar jag vad folk tror om mig (ironi gott folk). Jag e kapabel till mkt men även jag har mina begränsningar...hoppas jag ;)