2009-06-23

På den gamla goda tiden...

Satt extremt uttråkad på jobbet och klickade mig in på min gamla blogg idag (som jag för övrigt har låst upp igen). Insåg till min stora förtjusning att jag har bloggat sedan september 2005, alltså sedan jag flyttade hemifrån och började apotekarprogrammet i Uppsala. Det var min trogna dagbok där jag skrev av mig när jag kände mig ensam, full eller bara skrivsugen. Så det var med spänning och blandade känslor som jag läste genom hela bloggen. Ok, jag erkänner, jag var en liten dramatisk fjortis men jag skrev med så mycket glädje, livslust och energi! Skrattar högt åt mina egna inlägg än idag!


Höst 2005
Vilken energi man hade för fyra år sedan! Man klarade tentor, multidejtade, festade 3 dagar i veckan, gick på efterfest till 06 och åkte iväg på underbara, sjuka äventyr mitt i natten helt spontant! Wow. Vilken brud man var. Tentaplugga, tungkyssas med främlingar och dricka alkohol kl 05 känns väldigt avlägset just nu...



Höst 2006

Jag har även dokumenterat mina relationer på bloggen och dessa har jag följt med vemod. Man kan läsa om hur jag träffar mina nuvarande nära vänner för första gången. Hur dessa vänner omnämns mer och mer frekvent på bloggen, medan andra vänner försvinner av en oförklarlig anledning genom åren. Dessa vänner som försvinner saknar man ändå ibland. Man har trots allt delat mycket med och upplevt fantastiska händelser tillsammans! Men det är väl så livet är. Inget består, bara en massa minnen.


Vår 2006
Vår 2007

Höst 2007

Vår 2008

No comments: