2009-06-11

Quick update

Direkt efter tentan förra torsdagen började jag jobba 9-18. I helgen blev det en snabbis i Lkpg för att kolla på när lillebror virvlade runt till Strauss. Sedan jobb 9-18 igen. Därför jag inte hunnit uppdatera på ett tag. Har massa fina vårbilder, balbilder och annat fint att visa er. Men jag har verkligen inte orkat.

USA? Jo, jag är typ klar med visumansökningarna, har bokat visumintervju, bokat flygbiljett (9/8!!!) och fått papper från CSUS, CSN och så vidare. Det börjar kännas verkligt nu. Från och med 1 augusti då jag flyttar ut från mitt rum har jag alltså ingen permanent bostad i Sverige. Läskigt.

Träningen? Jodå, sprang spåret hemma i Lambotown och var ute och sprang i tisdags innan Bryggan. Börjar bli en riktig joggingmänniska! Skulle ha masat mig till gymmet igår egentligen, men var för bakis. 2 glas rosé + 1 shot jägermeister = full asiat.

Kärleken? Hade jag velat ha mitt privatliv på Facebook hade det stått "It's complicated". Det är jobbigt. Ena sekunden är man så lycklig. Andra känner man sig som världens ondaste människa.

I morgon tar världens mest underbara lillebror studenten. Har med mig joggingsskorna och festskorna. Får se vad som händer!

P.S. Är det någon som ens läser min blogg längre?

3 comments:

Anonymous said...

Jodå, Anonymer... ;)

annika said...

Tre glas vin + fem jäger + en öl + en cider = full svenne

Mattias said...

Hej! Ja, visst känns det lite overkligt. Ett år i USA. Det lär nog gå bra. Jag fick nyss den lysande idén att samla alla bloggar för utbytesstudenter från Uppsala. Det bore vara lätt att få in på t.ex. internationella kansliets hemsida. Jag ska höra mig för! Känner du till några fler bloggar med samma syfte?