2014-09-02

1 år som amerikan!

Ja, mina kära vänner, det har gått exakt ett år sedan jag flyttade till USA! Läste nyss igenom några blogginlägg från augusti-september förra året och wow, vilken skillnad på mig nu och då! Då gick jag i genom en tuff tid med min cancersjuka mamma och hade fullt upp med heltidsjobb, visumansökan och försökte hjälpa min syster med Leon så mycket jag kunde. Titta på mig nu, ett år senare... Jobbar förvisso heltid fortfarande som intern pharmacist, men jag bor äntligen med A och tillsammans har vi åstadkommit så mycket på ett år!

Hade laddat upp ett gäng bilder, men vårt bajsinternet dog. Så ni får se dem i morgon! Godnattpuss! 

Gifte oss hos Sacramento County Clerk 4 september, 3 dagar efter jag flyttade hit!

Vi köpte en ny Ford Focus Titanium 2013 och denna pärla blev "min" bil!

Fick äntligen mitt Greencard (uppehållstillstånd), social security number (personnummer) och mitt intern license (praktik-licens) så att jag kunde påbörja mitt internship!

I november, 2 månade efter att jag flyttade hit, började jag mitt internship på Walgreens! Det var tufft och jag grät mig igenom första månaden för att jag kände mig som en idiot inslängd på en arbetsplats som var så annorlunda min gamla och jag var tvungen att "lära om" allt från början!

Det var en tuff tid för oss också. Det var jobbigt för A att se mig frustrerad och stressad på jobbet och ledsen över att vara från min familj runt juletider.  Men vi fick i alla fall fira vår första jul ihop på denna sidan av Atlanten! 

På nyår var vi hos hans pappas familj och vi fick nyårspussas (A i samma outfit som på jul, haha!)

Fick äntligen fira älsklingens födelsedag tillsammans! Det blev en lyxig middag på The Kitchen. A var så överraskad och älskade det!

Vi gick på vårt första bröllop tillsammans!

'
Jag åkte till Sverige och blev överraskad med en väldigt snäll och rolig möhippa av mina tjejer!

Vi (Anthony och hans contractor) gjorde två stora badrumsrenoveringar mitt bland allt kaos. Båda badrummen blev superfräscha och jag är stolt över min man som kan fixa och trixa! 

Väl hemma i Sac blev jag även "överraskad" (A kunde inte hålla sig) med en till möhippa i San Francisco av A's systrar och min kära vän Pauline!

A tog mig till Muir Woods, där de kända, superhöga Redwood-träden växer

Jag konfirmerades äntligen i katolska kyrkan. Pauline var min sponsor och mina föräldrar var så glada över att ett av deras barn har en större chans att komma till himmelriket!

Jag och Pauline åkte på ett yoga-läger. Mycket spännande... Borde ha bloggat om det.

A tog mig på en weekend till San Francisco, här är vi i Japanese Tea Garden!

Mina kära brudtärnor fick åka en tur till Napa!

Mina kära vänner kom hela vägen från Sverige och vi hade poolparty i vårt club house!

Jag tog med familjen och Sofie till Las Vegas! Här är gänget i vackra Bellagio!

Vi vigdes även i katolska kyrkan, enligt mina föräldrars önskan. Eftersom vi redan var gifta, var det en kort ceremoni där vi fick vårt äktenskap välsignat. Ännu ett steg närmare himmelriket...

Min gudmors familj och min mammas gudmor kunde närvara, vilket var väldigt uppskattat av mina föräldrar.

Och vad har mer hänt detta år? Jag har slitit mitt hår för att få ihop THE WEDDING! Om ni bara visste vad jag gått igenom för att genomföra vår underbara dag. Men nu är det är gjort! YAY! 

No comments: