2015-05-18

Måndag!

Ny måndag, ny vecka! Denna vecka jobbar jag 3 dagar så nästa vecka ska jag försöka jobba mindre. Pluggandet går bra. Känns som jag verkligen kan fokusera. Har gått igenom boken en gång nu, ska gå igenom igen och igen, tills det fastnar. Den här helgen har vi bara varit hemma förutom en snabb avstickare till Anthonys kollegas inflyttningsfest på söndagen. Jag har pluggat hela helgen och A har spelat på sin nya Xbox One.

En rolig grej som hände på fredagen: Jag kom hem från jobbet och hittade A som väldigt uppspelt höll på att packa upp en kartong. Han sade glatt att han köpt en Xbox för värsta dealen, eftersom den var begagnad. Jag slängde en blick på kartongen och sade att jag trodde han skulle köpa Xbox One för det var vad han spanat på på sistone. Vi båda tittade på kartongen och det stod klart och tydligt Xbox 360 (den gamla modellen). Anthony började skratta och svära som en sjöman. Han hade köpt den gamla konsolen, inte konstigt att den var så billig! Det är bra att ha en fru som håller koll på en!

Hittade en gullig video om ett par som får se hur de ser ut efter 70 år. Det ger mig lite hopp om framtiden. I vårt slit-och-släng-samhälle känns det som om ett förhållande är som en iPhone. Så fort det börjar bli gammalt och inte funkar så bra längre så slänger man det och köper en ny. Någon vis sade: "Om en glödlampa i ett hus inte funkar, så fixar man glödlampan, man går inte och köper ett nytt hus". Nu vet jag ju inte vad som kommer att hända i våra liv, men jag hoppas jag och A håller hela livet ut. Vi båda vill bli gamla tillsammans. Men å andra sidan, de 50% som skiljer sig går ju inte och gifter sig med inställningen att de ska skilja sig om några år. Alla hoppas ju på "Happily Ever After"...


No comments: