2015-05-06

Back to Sac!

Eh, vet inte varför det är ett stort space mellan rubriken och texten... Hatar Blogger.
Hej hopp, vänner!
Hade en lång vecka i södra Kalifornien och är äntligen hemma i mitt lugna, sköna hem. Vi kom hem måndag kväll, men igår jobbade jag 8-16.30, så hann knappt andas. PassNaplexNow-kursen var så intensiv, men totalt värd sin vikt i guld... Det var en läkare och en klinisk farmaceut som höll i kursen och de var båda väldigt proffsiga och kunniga. Trodde det skulle vara som en svensk kurs med mycket fika och personligt snack osv, men de presenterade inte ens sig själva, utan började direkt med undervisningen. De gick igenom det man måste kunna utantill till proven och nu gäller det bara att nöta in det... Det är den svåra biten. Men jag har bokat båda proven nu och är pepp till tusen att sätta igång och nöta. Önska mig lycka till!

Min hotellsvit med kök och alla tillbehör! Kursen hölls i samma hotell så det var smidigt!

Det var en nice brasa på innergården man kunde chilla vid, det fanns även pool och jacuzzi!

Unnade mig en ordentlig frukost en av dagarna där (annars käkade jag mest havregrynsgröt)! Ser inte mycket ut för världen och värsta kaloribomben, men den var god! 

Det var inte bara plugg utan det var en ganska social vecka också. Jag träffade min fasters familj på söndagen och vi käkade middag med dem. Träffade de en snabbis på bröllopet men annars har jag inte träffat dem sedan 1997 när vi var i Vietnam första gången. De bor i Santa Ana i ett trailer home-samhälle och äger nu en nail-shop där de jobbar nästan 7 dagar i veckan. Jag förundrades över hur svårt de måste haft det när de flyttade till USA med sina barn för att starta ett nytt liv. Det är lätt att döma andra för vad de har och inte har... Det gör en väldigt ödmjuk att få en inblick i andras liv.

Faster och hennes man bjöd på en riktigt god middag på ett ställe som hette Bò Né i Koreatown

Min kusins flickvän My, min kusin Bom och den yngsta, kusin Mai! Hot pot var supergod!

Min kusin Viviane och hennes pojkvän och min fasters mans bror

Lite smårätter: mangosallad och grillade musslor med rom och majonnäs!

Vi spenderade mycket tid med Anthonys vänner Joe och Czarhia och deras underbara barn Zoe och Zac. Joe jobbar för borgmästaren i Irvine och verkar ha kontakter överallt och hans fru är sjuksköterska på Disneyland. Det förvånade mig hur temperamentsfulla men också varma amerikaner kan vara. De berättade om deras story från då de dejtade till hur det är att uppfostra två små barn och jobba heltid. De var brutalt ärliga och genuina vilket jag uppskattar men jag blir lite rädd nästan för deras temperament. Kanske är det för att jag växt upp med kallsinniga svenskar. Det är intressant att lära känna människor på djupet. Vi käkade middag hos dem på fredagskvällen, kollade på Paquiao-Mayweather boxningsmatchen på lördagskvällen, tog en drink med Joe på söndagskvällen (då A och Joe började bråka om den tiden då A dejtade Joe's syster, awkward...) och åkte till Disneyland med Joe och hans barn. Himla skoj men så stressigt med barn, haha. Det var en lektion för både mig och A. Det var super att hänga med dem och A har saknat sina kära vänner sedan de flyttade från Sac.

Vi framför Disneyland-slottet!

A med kidsen framför Little Worlds

Alla ombord! 

Nu har ni fått en liten uppdatering, ska lägga upp mer bilder från Disneyland på Facebook. Ska ut och cykla en sväng och ikväll blir det en gratismiddag på Scott's Seafood för att lära mig om vaccinationer!

No comments: