2015-05-30

Pluggar och pluggar!

Hallå vänner,
Ni har inte hört så mycket från mig för att jag inte har så mycket att rapportera. Jag pluggar och pluggar. Tränar och försöker käka nyttigt och gå ner i vikt. Umgås med A de få minuter jag inte pluggar. Och så pluggar och pluggar jag.

Igår gjorde jag NAPLEX, vilket är det stora 185-frågor provet med kliniska frågor. Kan inte riktigt säga hur det gick, så så svårt att veta. Det kändes ok, men det kändes ju ok förra gången jag gjorde NAPLEX också. Dessa prov är så kluriga. Tyckte jag pluggade mycket mer denna gång och jag gick på den där intensivkursen, men ändå dök det upp frågor som jag aldrig hört talats om. Helt galet. De frågorna kan man inte göra så mycket åt, bara att välja något alternativ och gå vidare. Och när det gäller datoriserade prov så är det ok med flervalsfrågor, så länge jag måste välja ett alternativ. Men vissa frågor kan man man välja flera alternativ och dem blir jag alltid osäker på. Är det A och B eller A, B och C?! Denna gång blev jag klar med provet 1 timme (!) tidigt, vet inte om det är bra eller dålig. Förra gången kom jag ihåg att jag hade lite tidsbrist och stressa igenom de sista frågorna.

Om ungefär 2 veckor ska jag göra det andra provet som även har frågor om lagar och apoteksadministration, CPJE. Det provet är kort, bara 90 frågor men det är ännu klurigare med mindre marginal för fel. Man måste kunna både lagdelen och den kliniska delen annars klarar man det inte.

Jag hoppas verkligen jag klarar de här proven denna gång, blir så pinsamt att göra om dem igen och igen... Har hört stories från vissa som klarar det på sitt 4:e och sista försök, men det hoppas jag inte blir jag. Jaja, håll tummarna och skicka en liten bön hitåt, tack!

No comments: