2020-01-08

Nytt år, nya tider

Hej vänner!
Mycket som händer just nu... har precis lämnat Ella hos sin dagis för första gången! Det är en Montessori-dagis precis på vår gata. Det drivs av två fröknar från Sri Lanka och Indien. Vi har varit där förut och hälsat på. Ella har också lekt med barnen i parken här, så hon känner till barnen och fröknarna. Men det är första gången jag lämnade henne där. Kramade och pussade henne hejdå och sa ses sen. Inte förrän jag stängde dörren hörde jag henne säga ”mamma” några gånger. Men inget gråt! Idag och imorn blir det en kort dag, ska hämta henne efter lunch. På fredag ska Anthony hämta henne efter tupplur (förhoppningsvis) på eftermiddagen. Så håll tummarna för att allt går bra. 

Har också fått nytt jobb! Det är fortfarande med Walgreens men ska jobba på Specialty pharmacy. De hanterar dyra till exempel cancer/transplant/HIV-läkemedel, så det blir att lära sig mer om dem och hur vi hanterar dem osv. Det är bara måndag-fredag, kontorstid så förhoppningsvis 9-17:30 för min del. Apoteket ligger i downtown så det blir kortare körtid men mer trafik då det är rush hour då. Dessutom kommer jag bli staff pharmacist så inte längre chef, så gick ner i lön. Typ $10.000/år. Men det får vara värt att lära sig något nytt och kunna vara hemma på kvällarna med familjen. Vet inte när jag ska börja osv än, hör från chefen nästa vecka. Gick faktiskt på intervju för vikariat där men apotekschefens chef ringde mig efter intervjun och sade att ”it would be a waste of talent” om jag skulle åka runt och vikariera, så igår ringde han och erbjöd mig fulltidstjänst där! Inte dåligt att känna folk och ha varit apotekschef... Håll tummarna! 

Kram kram! 

No comments: