2020-01-15

Stackars liten

Är ledig idag men gick upp kl 7 ändå för att väcka Ella och göra oss i ordning för förskolan. När jag sa att vi skulle till sms Situ sa hon ”no” och vägrade ta på sig jackan. Men förklarade att mamma måste till jobbet, Ella ska till ms Situ och ms Sanji och leka med hennes kompisar, så hämtar mamma Ella efter jobbet. Då tog hon på sig allt väldigt duktigt och så gick vi. Idag när vi sa hejdå var det fortfarande lite gråt och hörde henne säga ”mamma” några gånger, men verkade som hon vant sig. Hon är så duktig!

Hämtade min lilla tjej tidigt idag (hon har fortfarande inte sovit middag där än...) för vi skulle till hennes läkare efter förskolan. Det var inte poppis, haha. Det var dags för tupplur och hon ville inte väga sig eller låta läkaren kolla henne i munnen eller näsa. Läkaren lyssnade iaf på hennes lungor och kollade öronen och såg vätska i ett öra. Så det blir antibiotika i 10 dagar... stackars liten. 

Min nya chef ringde idag och sa att jag börjar på Specialty pharmacy 13 februari, på min födelsedag haha! Det blir spännande men min gamla chef som nu har blivit klinikchef där säger att de första månaderna kommer att vara tuffa. Mycket nytt att lära sig och min nya apotekschef är ”inte hans favoritperson precis”. Men jag brukar komma överens med folk ok. Får försöka komma i tid, visa framfötterna osv så hoppas vi det går bra. 

https://drive.google.com/uc?export=view&id=1drKGd825SzPguzB4y3u79gz9s2fSqLe7
Intet ont anande Ella på väg till läkaren 

No comments: