2008-11-21

Första snön!

... Eller ja, egentligen fjärde snön.

Det var så stämningsfullt att dricka kaffe ute i den fallande vita snön, med den upplysta domkyrkan i bakgrunden, omgiven av mysiga basstämmor som diskuterade köksluckor. Men ett "Heeeello Nafé!" ryckte mig skoningslöst snabbt tillbaks till verkligheten. Den massiva kön med hormonstinna och onyktra studenter, mina stackars förfrusna tår och spyende blondiner fick mig nästan ur kurs. Men bara nästan. För när allt tuffar på som en oljad ångmaskin och vi har fullt hus så är det VÄRT att förfrysa tårna en fredagskväll! Fotbollslaget som jobbade på hos oss var suveräna, de sjöng medan de städade och flörtade sig igenom kvällen! Snacka om mycket dricks... All heder åt dem!

Jag vet inte riktigt varför jag sitter och bloggar såhär dags.

/N


En vacker frostig vinterdag som slutade i snöstorm!
(Utsikt från mitt fönster)

No comments: