2008-11-24

In my winter wonderland...

Bloggar från BMC... Hur mysigt är det? Men med snöstorm ute har jag fattat det kloka beslutet att sitta kvar på BMC för att tentaplugga. Vill ju inte irra runt i den vita stormen och bli begravd i en snödriva... Tro mig, jag älskar snö. Men när det tar 20 minuter att cykla till skolan jämfört med de 7 minuterna som det brukar ta, blir jag lite upprörd.

Helgen var alldeles för kort med mycket naturgodis och underhållning. Blåmärken var underhållande och lättsam, precis vad man behövde ef
ter att ha vaknat upp kl 14 en lördag. Men nästa teaterpjäs ska det vara mer drama i! Drama var det i alla fall i lördagsfilmen Cidade de Deus (Guds stad). Det är miljonte gången jag ser den och varje gång sitter jag som klistrad framför tvn. Den är stark. Missa inte heller kontroversiella Tropa de Elite, som är skriven av samma författare.

Nu ska jag till gymmet. Eller först plugga... Eller...

/N

Filmtips!

No comments: