2008-11-03

Ouzo

Ikväll var jag och Annamia på middag hos Alma. Mysigt att vi håller kontakten efter sommarjobbet. Egentligen är det skumt hur man klickar med vissa personer. Dessa personer gör att man öppnar sig väldigt snabbt och är sig själv redan från början. Inga fasader och stela tystnader. Däremot många insiderskämt och skämt om invandrare...

Kvällen var i alla fall en succé, lik den då Annamia bjöd på svensk husmanskost. Alma gjorde en bosnisk rätt som kallas för pita (uttalas pitta), en slags potatisgratäng i filodeg. Den var så god! Enkla smaker, många kalorier, fräsch sallad och ett gott rödvin till. Efterrätten bestod av marängsviss som avnjöts i (jag skämtar inte) flera timmar. Som grädde på pitan fick vi även äkta grekisk ouzo (38%). Jag sniffade nästan bara på den och är nu fortfarande full.

Vad ska jag tillaga på min middag?

/N



Pita med kött. Yummy. Glimmervägen, nov 2008.

3 comments:

Anonymous said...

Banh bao går alltid hem ;)

Alma Kirlic said...

Man ser hur fet den är. Hihihi

Naffe said...

Björn: vilka banh bao menar du? :p
Alma: Gooott!