2009-01-14

How do you do?

Kära bloggläsare, hur svarar man på frågan "How do you do?"? Det är inte alla som vet. Har till och med hört amerikaner svara fel. Rätt svar kommer i nästa inlägg!

Nu förstod ni kanske att jag inledde detta inlägg med det bara för att kunna skryta med mitt TOEFL-resultat. Nedan kan ni se hur det gick.
Not bad, eh? 120 poäng är maxpoäng på hela testet och 30 poäng är max på varje delmoment. Hade kanske fått bättre på Speaking om jag inte blev så sjukt nervös för att min mikrofon inte funkade ett tag, jag var bland de första som började prata i det tysta rummet och att den homosexuella instruktören stod precis bakom mig och log läskigt. Ah well, jag är nöjd.

Test Test Date Reading Listening Speaking Writing Total
TELXMLDecember 12, 200829 29 28 30 116

Sedan jag berättade det för den lilla tysken Z, som också har gjort TOEFL, har han börjat kalla mig för "The Brain". När jag sedan berättade om min omtenta blev han tyst en sekund för att ändra sig till "The Half Brain".


Imorgon blir det obligatorisk klassresa till AstraZeneca! Vi har planerat att sitta längst bak i bussen, dricka folköl och sjunga "En busschafför, en busschafför...".


/N

4 comments:

Anonymous said...

Duktiga duktiga Naffe!

Anonymous said...

Haha, jag måste säga att det där med bussresan lät väldigt kul. Jag har för min del planerat att vara tyst ordningspolis och ta alla coolingars folköl så passa dig :)

Naffe said...

Marie: Du är duktig! Och testet var ganska lätt egentligen...

Emma: Haha, vilken tur att vi inte hade folköl med oss idag då! ;)

Anonymous said...

Wow bra resultat på toffel-testet (vägrar kalla det TOEFL). Impressive indeed, men du var ganska grym i gymnasiet så jag är inte särskilt förvånad