2009-04-19

Afternoon tea at the Peninsula

Ja, jag har spenderat nastan 2000 SEK pa 3 dagar i HK. Inte daligt for att vara en fattig student som dessutom ska spara till utlandsvistelse i host... Men vi har njutit och upplevt sa mycket pa dessa tre dagar! Nastan sa mycket att jag maste skriva ner det for att inte glomma! Sa mycket intryck, kanslor och funderingar!

Idag har vi som sagt varit pa en harlig shoppingrunda da jag kopte samma jacka som Sara, Sara kopte samma jacka som Camilla och Camilla kopte samma shorts som mig. Haha. Efter var lilla shopping spree var vi och Erik pa afternoon tea pa The Peninsula! Bladdra i vilken reseguide om HK som helst sa rekommenderar dem det. Jag rekommenderar det starkt! Sa mysigt och sa vart 200 SEK som 3-vaningskakfatet, teet och den excellenta servicen vi fick... Efter det brot man liksom lite pa brittiska i allt man sade... Dagen avslutades med att vi irrade runt i Soho och kakade en forvanansvart god middag med margaritas pa det lilla haket Tacos Locos i Soho. Marvellous! (brittisk accent)

Imorgon ska vi trotsa askovadret och bege oss till den gamla protugisiska kolonin, on Macau. Asiens Las Vegas ska det tydligen vara. Ska bli spannande! Har inga pengar att spela for, men man kan ju dricka roliga drinkar!

Nu borjar det sorgligt nog nastan narma sig hemfard. Nar vi hade lite planeringssnack forut kom vi pa att det bara var mandag, tisdag och onsdag kvar. Flyger hem 00.15 23 april, alltsa natten till onsdag. Trakigt. Har kopt en t-shirt med ett tryck som sammanfattar var HK-vistelse val: I LOVE HK.

No comments: