2009-04-06

Drinking in Kaohsiung!

Igar kvall var det welcome banquet med hot shots fran universitetet och andra hojdare fran den akademiska varlden. Plotsligt hamnade jag, Emma, Camilla och Erik vid samma bord som ALLA gamla respektabla gubbar och fick stranga uppmaningar fran Anders att uppfora oss. Hihi. Det gjorde vi. Pa riktigt. Vi smakade pa allt fran sjogurka till grisfotter, ankvarrullar och annat skoj och forsokte konversera pa engelska/kinesiska/vietnamesiska...

Efter middagen var hela ganget och Kelvin, var guide pa ett extremt mysigt liveband stalle. Fargglada drinkar, mycket skriksang (fran oss) och glada manniskor! Intrade var 400 TD vilket blir typ 100 SEK, och dessa pengar fick vi dessutom dricka for! Hehe. Det blev forvisso bara 2 drinkar, men det var goda drinkar som doftade mycket av alkohol... Vart lilla gang blev gladare och gladare och mer och mer hogljudda! Vi sjong med till It's my life - Bon Jovi och Linkin Park... Aaaah, jag skrattar ihjal mig nu i bibblan nar jag tanker pa en viss bajskorv i en viss toalett... (Taiwanesen bredvid mig tittar konstigt pa mig just nu...) Klockan 01 kom vi hem och kakade Pringles. En bra kvall.

2 comments:

Anonymous said...

Det låter som bra dagar och kvällar ...Följer er på resan härifrån. Hälsa Emma så gott med. Kramar om/Chi T

E said...

Skickar en kram till T.