2015-02-26

Sen Alla Hjärtans Dag middag

Idag var hemmafrun, förutom hos frisören, hemma och diskade, städade och packade ner vinterkläder. Våren är ju här! Idag var det 23 grader och sol. Väntade hela eftermiddagen på att höra från A som sade i morse att han och några kollegor skulle på afterwork och ville att jag skulle följa med! Kl 18, hade jag fortfarande inte hört något och smsade honom, i tron om att han var upptagen på jobbet. Han ringer upp och säger att han snart är hemma, de ska bara dricka upp ölen. Jag frågade lite förvånat varför han inte hörde av sig eftersom jag väntade på att joina dem.... Hans svar? Han glömde! Hur glömmer man sin fru?! 

Jag blev sur och gick på en timmes powerwalk, när jag kom hem var han hemma och väldigt ångerfull. Han har ärligt talat, väldigt dåligt minne... Som kompensation bjöd han mig på en av våra favoritrestauranger, sushirestaurangen Kru. En sen Valentines Day middag. Mmm, det var gott. 

Lobster tempura - Friterad hummer med krämig sås

Sushi med friterad krabba och annat gott 

Porkbelly ramen! 

Chawanmushi: fluffig ägg med buljong, marinerad svamp och krabba - inte vår favorit 

Promenad tillbaka till bilen 



No comments: