2008-10-01

Val

Inte val som de fina stora djuren i havet. Utan livsavgörande val. Ni som känner mig vet att jag är en velare. Jag kan vela i timmar mellan blåbärspaj eller kladdkaka, svart t-shirt eller mörkgrå t-shirt, att duscha på morgonen eller på kvällen... Förstår ni då hur lång tid det tar för mig att välja mellan livsavgörande val?!

Nu har jag i alla fall äntligen skickat in mina val inför valbara kurser nästa termin. Jag och Emma ska åka till
Taiwan i vår! En av de valbara kurserna, global farmaci, kommer att gå där och i en vecka får man fördjupa i Asiens mystiska medicinläror och besöka diverse instutioner som man aldrig kommer att få chansen att besöka senare i livet. Om man vill kan man dessutom välja att skriva fördjupningsarbetet i Taiwan och stanna där ytterligare en vecka! Oh yes, I like.

Idag var jag och E på internationella kansliet för att inhämta diverse information om utlandsstudier. Vi såg ut som två stora frågetecken när vi kom dit, när vi pratade med studievägledaren och när vi gick ut därifrån. Vi kommer att fortsätta med att se ut som två stora frågetecken ett tag till. Vad kommer jag att syssla med hösten 2009? Business och drinking games i California eller pharmacy och segling i Toronto? Eller kanske Scandinavian Studies och Harrodsshopping i London? Fråga mig 20 november, då har jag lämnat in min ansökan.

/N
Precis så här känner jag mig nu. Vill inte!

4 comments:

Anonymous said...

Lilla söta Naffe, någon dag ska vi äta alla efterrätter! Valen kommer att ordna sig, det gör det alltid;)

Naffe said...

Tack snälla söta Marie! Kanske någon dag i Köpenhamn? ;)

Anonymous said...

Come baby..i give you a big hug...*huggy* *huggy* Life is full of choices..try those cakes first..then the whale..then i nickname you "whaleeater"//Chi Thuy

Naffe said...

Hahaha whale eater... HAHAHA.
Chi Thuy har iaf sjuk humor. ;)