2014-08-19

Getting Ready & First Look

Vår bröllopsdag började väldigt chill. Vi gick upp typ kl 9. Jag, Sofie och Fadia gjorde oss i ordning, packade bilen med min stora brudklänning och åkte till Vizcaya där vi skulle bli sminkade och fixade. A åkte dit vid lunchtid och hade med oss lunch till oss. A var världens bästa och sade till alla att komma till honom om det var något problem eller så, och inte störa mig, eftersom han ville att jag skulle ha en stressfri dag. Och det var verkligen en underbar stressfri dag. 

Lite svärmorsdrama hände förstås (inte så litet heller), men nu när jag ser tillbaka på det så är allt det glömt och jag är bara så glad att dagen flöt på perfekt. Alla våra gäster berättade för oss vilket vackert, roligt och underbart bröllop vi ordnat. Fadia gjorde mig så glad och påminde mig om att vara stolt över mig själv. A hjälpte till en massa jämfört med andra brudgummar jag känner. Men när jag såg mina vackra brudtärnor, ceremonin, dukningen, blommorna... Då kände jag mig ändå lite stolt över mig själv.

Alla bilder tagna av Amanda Collins.

Min makeup & hår-tjej Orchid Duong var fantastisk och gjorde oss fina!

Killarna laddar upp med shots! Från vänster: Joe, Brandon, Mark (Jamelas man), A, Jeff och Shawn

Anthonys vän Czarhia var en räddare i nöden och knöt Anthony's fluga!

A ser ut som "a million bucks" i sin Burberry-kostym

Svensk klocka från Daniel Wellington

Sista touchen på flugan1

I vår bridal lounge var det full rulle! Här chillar jag med Fadia och beundrar min brudbukett


Floristen dumpade av alla blommor vid vår bridal lounge, vilket gav många fototillfällen!

Dags att ta på sig smycken!

Min älskade mamma hjälper mig med mitt halsband!

Min käre vän Muhammad hjälper min bror att knyta sin nyinköpta Tommy Hilfiger-slips

Svärfar Gil och A tar en shot tillsammans. Svärfar har på sig en traditionell filippinsk skjorta

Mina vackra brudtärnor i sina Victoria Secrets kimonos

Hur många personer behövs för att hjälpa mig ta på min klänning?

"Dra inte sönder dragkedjan"...

Fina mamma hjälper mig på med slöjan

Min stiliga man!

Här väntar A på mig för vår "first look" - första gången vi ser varandra på bröllopsdagen!

 Förväntansfull...

1...

2...

Tadaa!

Så klart fick jag en tår i ögonvrån när jag såg hans reaktion

Detta underbara ögonblick...

Vi var bara så glada över att vi äntligen var där!

Kommer ihåg att A viskade "We made it, we're here!"

So happy!

I morgon får ni ser porträttbilderna och ceremonin! Stay tuned!

No comments: