2014-08-20

The Ceremony

God morgon, kära vänner! Vaknade kl 8 när A gick upp för att åka till jobbet. Gjorde en ost och skinkmacka till honom och packade en massa frukt och snacks. Bra fruga han har. I går åkte vi och käkade sushi på kvällen eftersom det är vår enda kväll ihop denna vecka som vi kan mysa. Jobbar ju till kl 21 varje kväll denna vecka. 

I dag får ni se de fantastiska gruppbilderna och bilderna från den korta (typ 15 min) men perfekta ceremonin. Vi hyrde Bob Waegell som skrev hela ceremonin till oss med så mycket humor och värme att gästerna (och vi) grät och skrattade om vartannat. Det var verkligen perfekt. Det enda vi kunde klaga på var värmen. Herre min Gud, det var 40 grader celsius och till och med Vizcaya föreslog samma dag att vi skulle flytta ceremonin inomhus. Jag kände dock ett styng i hjärtat från tanken att inte få ha en vacker kalifornisk ceremoni utomhus... Så till slut beslöt vi oss för att lida oss igenom det utomhus. Alla svettades ymnigt och jag och mina brudtärnor hade solen i ögonen hela ceremonin... Men titta så vackert det blev!

Alla bilder tagna av Amanda Collins.

Mina vackra brudtärnor: Fadia, Teresa, Lena och Sofie

De bar enkla spetsklänningar från Forever 21 (!) och brudslöje-krans i håret. De var dock vackrare än jag någonsin skulle kunna föreställa mig.

Vi hade skoj med fotografen!

Mycket skoj!

Fadia har varit min vän sedan gymnasiet och Lena sedan min tid som utbytesstudent här i Sac

Sofie har jag haft äran att känna i 16 (!) hela år och Teresa är som ni alla vet min syster

Snygga tjejer!

Anthony med sina stiliga groomsmen

Vilka fantastiska killar!

Jeff har Anthony känt sedan barnsben och Jeff är hans käre kusin

Joe lärde han känna i Sac och Brandon är en gammal roomie

Snygga killar!


En liten bild på oss

Hela gänget!

Happy times!

Vi hade köpt pappersparasoler till våra gäster som favor och även skydd mot solen, dessa kunde praktiskt nog användas till foton också!

En glad och förväntansfull brudgum och brud innan ceremonin!

Jeff eskorterade A's farmor in, efter dem kom svärmor Liz med hennes kille Mike och hennes brorsdotter Maile

Svärfar Gil eskorterade sin fru Josephine in, därefter kom min fina mamma arm i arm med min bror

De varma men glada groomsmen

Brudtärnorna kom in till Bruno Mars...

... passande sång Marry Me

När Pachabel Canon D började spelas eskorterade min käre far mig in...

Det var inte många torra ögon! Jag lyckades hålla mig tills jag såg detta...

Jag trodde aldrig A skulle fälla en tår! Han gråter typ aldrig!

Att se sin mor så här glad är något alla barn vill uppnå! Älskade mamma!

Puss på pappa!

Pappa gav min hand till A och skakade hand med honom glatt. Många har protesterat över mitt val att ha min far "lämna över" mig vid altaret. Jag ser det som något väldigt kärleksfullt att min käre far som älskar mig, litar på A att han ska älska mig och ta hand om mig på alla sätt... Det var väldigt vackert!

Vi hade en kort ceremoni där vi tackade våra mödrar för att de gett oss varandra

Äntligen stod vi där!

Våra fina gäster var väldigt varma i den 40-gradiga solen
  
Med solen i ögonen men glada ändå!

Bestman Jeff låtsades glömma ringarna och fick oss alla att skratta gott

Hur vackert är inte Vizcaya's innegård?!

Anthonys löften fick mina ögon att tåras 

Jag sade inte fel än gång när jag sade mina löften!

Äntligen kom pussen!

Och här kommer... 

Mr & Mrs Manglicmot!

1 comment:

Lisa said...

Haha, alltså på bilderna när ni har den där "cermonin" till era mammor, ser det ut som Anthony och din mamma hånglar typ...