2015-03-05

To go or not to go?

Hej vänner!
Vet ni vad? På äldre dar har jag börjat bli en morgonmänniska, haha. Det trodde ni inte, va? Förr i världen kunde jag sova till kl 12 om ingen väckte mig... Men det är så tillfredsställande att gå upp tidigt och ha ärenden klara innan lunch. Idag har jag redan hunnit skjutsa A till jobbet, gymmat överkropp 1 timme, slängt i en tvätt, städat köket och Facetimeat med familjen. Allt innan lunch! Nu är det dags för lite plugg.

I kväll ska jag på en pubrunda i Folsom med A och hans kollegor, de flesta kommer att ha med sig sina respektive. Därför skjutsade jag honom till jobbet och ska hämta honom senare så att vi kan åka i en bil. Det ska bli kul med pubrunda, även om jag inte kommer att dricka något. Försöker hålla mig borta från onyttigheter för viktens skull men också för magkatarren... Har tagit omeprazol i flera månader men känner fortfarande av det. Aj aj.

Igår pratade jag med Walgreens district manager och han rekommenderade en intensivkurs som jag kan ta innan jag gör om mina två prov. Det kostar $1150 och kursen är i slutet av april, onsdag till söndag. De har den bara i LA, så måste i så fall flyga ner och bo på hotell. Kursen har väldigt bra rykte och "alla" som tar den klarar proven. Vet inte riktigt vad jag ska göra...

A uppmuntrar mig att ta kursen och säger att vi har råd. De flesta pharmacists jag pratat med har sagt att de har hört att det är en bra kurs. Jag vill så klart bevisa för mina chefer att jag tar deras råd på allvar så att jag klarar proven nästa gång. Det skulle ju vara pinsamt att strunta i kursen och sedan misslyckas igen... Men $1150 är nästan 10.000 SEK och det är exkluderat flyg och hotell!

Får fundera lite...

No comments: