2009-02-16

Gravid..?

Nej nej, bara uppsvälld efter en god och mättande fika på Pharmen. Eftersom jag och B har allvarliga kommunikationsproblem, satt jag hemma och väntade på honom och D för lite fika, medan han och D satt på Pharmen och väntade på mig för lite fika... Det slutade med att jag dukade undan teet, de nyinköpta kakorna och åkte till Pharmen istället. Mätt och belåten blev jag i alla fall!

Jag och asiaterna diskuterade förhållanden. Varför tänker killar och tjejer så så olika? Hur mycket ska man förändra hos sig själv för förhållandets skull? Varför är det så svårt att kommunicera? Varför är det så lätt att se fel hos den andra istället för att se till sina egna fel? Varför ska man "kämpa" för sitt förhållande, är det inte meningen att det ska vara lätt om det känns rätt? Så många frågor, men inga svar.

En annan sak som diskuterades i tentapluggandet var: Förstör Hollywood våra förhållanden? Genom att bygga upp en lögnaktig bild av det "perfekta" förhållanden där materialism och klichéer är det viktigaste i ett förhållande, så förstår jag om dagens par har det jobbigt, t.ex på Alla hjärtans dag... Det räcker med att slå på tvn för att förstå att kärlek är synonymt med den dyraste Cartier-ringen som finns. Eller att man bara säger "jag älskar dig" när någon har ordnat en karibisk kryssning med tillhörande bad i månskenet till ljudet av delfiner. Vem behöver egentligen allt sådant? För när kryssningen är över, ringen är tappad och de romantiska ljusen har släckts så finns det ingeting kvar. Jag vill bara ha förståelse, samhörighet och trohet.

Tänk om man vore lika lycklig som The Hills-tjejerna... (ironi)

No comments: