2009-02-22

Ny dag, nya tag!

Den här helgen skulle vara en sådan där "ta-igen-alla-nödvändiga-saker"-helg. Jag skulle ta tag i sommarjobb, stipendieansökningar, storstäda mitt rum, rensa ur garderoben och slänga den onödiga 2 metershögen med gamla papper från 4 års plugg. Har jag gjort det? Nej!

Måste bara berätta om min fredag. Då var jag och mina 2 kära Lkpg/Uppsala-tjejer ute för en bit mat på Snerikes. Tre ord för vår indiska servitör. Hopplös, hopplös och hopplös. Han förstod och pratade inte engelska och visste inte att förrätten skulle komma före varmrätten.
Fick mina baconlindande dadlar samtidigt som tjejerna fick sin äppelkaka utan äpple. Dessutom kom han in (nästan en timme sen) med en flaska rödvin med bara två glas som han gav till L och H. Ser jag ut som en tjej som halsar rödvin?! Ser jag ut som en alkoholist?! Jag, L och H skrattade oss genom hela middagen och kvällens stående skämt var när han närmade oss vårt bord och alla muttrade i mun på varandra "Undvik ögonkontakt!!". Notan var helt åt helsicke fel och köksmästaren drog av ganska mycket, till exempel de 3 ölen vi inte beställde... Underbart. Kvällen fortsatte på Värmlands för galna teknologdanser (L was on the fire), skvaller från H, mjölkdrinkar och en del "Naffe, we miss you!". Kvällen avslutades på ÖG, där vi stod och störde en annan charmig vakt som ett par medelålders fem i ett-ragg...

Nej, men seriöst. Helgen har varit extremt lugn och skön. Har typ bara sovit i R:s knä. Nu, sömn. I morgon,ny dag, ny kurs och kanske lite träning?


Alkoholist, javisst? Snerikes, augusti 2008.

2 comments:

Anonymous said...

ny dag, ny kurs och nya drinkar? ;)

Naffe said...

Annika: YES PLEASE! ;)