2012-02-29

Musslor med Alex

Ja, jag vet. Jag sade senast igår att jag är så pank att jag måste låna pengar från mig själv. Och här sitter jag med värsta goda maten. Men när man får ett sms som lyder "Öl och mat? Jag fick inte jobbet :(" så måste man som vän ställa upp. Och Alex är alltid trevlig att hänga med. 

Så idag satte vi oss på NH och körde budgetmat. Jag tog en stor portion musslor kokta i vitlök, vitt vin och färska tomater, serverat med örtbakad sparrispotatis och aioli. 79:- för en fantastisk matupplevelse, mycket gott för att vara ett studentställe! Och Alex var mycket nöjd med sin dagens som bestod av revbenspjäll och ett glas rött för 99:-. 

Så, nu har jag tröstkäkat med en vän och ska leva på sallad och hemlagad mat resten av månaden. Typ. Ok, vi kan säga att jag får käka ute 1 gång i veckan. Deal? Deal.

NH levererar!

No comments: