2009-11-18

Mister Leonard Cohen

Jag ligger i min säng på mage och stirrar på laptopen framför mig. Huvudet stödd i händerna. Leonard Cohen's raspiga röst vaggar mig ömt i mina funderingar. Lugnar mig. Jag lyssnar med hela mitt väsen. Vill försvinna in i hans gitarrklingande sagovärld.

Är lite oinspirerad just nu. Känner mig lite vilse. Hur mycket jag än försöker, så kan jag inte stänga ute min fars ord. Vem är jag? Vem vill jag vara? Vet jag vad jag håller på med? Är jag en bra människa? Klyschigt kanske, men det är precis de frågorna som surrar i mitt huvud. 22 år och med relativt mycket livserfarenhet. Borde jag inte ha funnit mig själv vid det här laget?

Spotifyreklam. Fy fan, stämningen är förstörd. Ska väl sova nu.

3 comments:

Alma Kirlic said...

Det är inte lätt att veta vad man håller på med, ung som gammal. Därför är det viktigt att ibland ställa sig de frågorna du ställer dig, men kom ihåg att du är en bra människa i grunden. Och grunden är det som bevaras under hela livet, oavsett vilka misstag man har gjort.

Naffe said...

Tack för kloka ord, Alma!

Erica aka Mami said...

Jag tycker du är fantastisk.