2009-11-08

Relaxing weekend

Söndag igen. Helt sjukt vad tiden går fort. Plötsligt är helgen snart över och en ny vecka väntar. Ja, vad har jag gjort denna helg i Sactown? Jag har varit lite halvkrasslig, varit på en trevlig inflyttningsfest hos Spanjorskan där jag träffade en kursare (Sactown är inte så stort), suttit på Starbucks och skrivit ett långt mail till min far och varit på en sushibar med Kanadenskan och LA-girl. Inget plugg alls. Härligt!

Och jag har köpt en kamera!!! Det blev en Canon IXUS100is Red (aka SD780is, som den heter här). Min älskade Canon ixus85is var perfekt, men har numera ett lens error som skulle kosta $185 att fixa. Min nya älskling kostade $199. Well, you do the math. Den är så fin! Ni ska få se lite bilder sen, när jag använt den ett tag.

Fick nyss reda på att min mor och morfar inte kommer och hälsar på i november. Tråkigt. Men då får jag väl pallra mig till Toronto i januari.


1 comment:

Oppa said...

SEXIGT!!! Verkar ge bra och skarpa bilder även när ljusförhållandena inte är de bästa :D Me like!

Puss!

P.S. Gillar "Sactown" ;)