2013-12-29

Lite bilder från årets sista veckor...

Hallå vänner! Har inte hunnit blogga så mycket på sistone efter galna dagar på jobbet och julfirande. Känslorna har åkt berg- och dalbanor och det är tufft just nu, emotionellt, psykiskt och fysiskt. 

Vet inte varför jag mår så dåligt. Jag tror att det kan bero på att allt kom på samma gång. De första månaderna här var jag "bara" housewife. Det var lite som semester, även om jag lagade mat och städade och hade ärenden att springa. Sedan kom november och BOOM! Jag börjar jobba heltid och tränas som intern (slav...). Jag och A måste vänja oss vid att båda jobbar, har mindre tid för varandra och är trötta och stressade. Vi börjar renovera gästbadrummet, så huset är upp och ner. Julfirandet kom med stormsteg, jag kastas in i A's traditioner och jag saknar min familj mer än någonsin. 

Det är tufft. Jag trodde inte att det skulle bli så tufft. Jag tror att stressen från mitt internship är värst. A, svärmor, alla försöker få mig att förstå att jag inte ska stressa utan att allt kommer att gå bra. Att jag är ung och duktig och behöver bara vänja mig. Men jag kan inte släppa stressen. Mitt självförtroende är i botten och det hjälper inte att jag inte orkar tränar, blir tjockare och tjockare och är grinig och krävande med A. Ja, i-landsproblem, jag vet. Men då förstår ni kanske lite vad jag går igenom. Skulle behöva en bitch slap!

Här kommer lite härliga bilder i alla fall från mina sista dagar på detta galna år! 

Världens finaste Leon i tomteluva!

Träffade gudmors familj och alla småtjejerna var så glada att träffa mig igen!

Min goda Volcano-roll från sushilunch för en vecka sedan!

Senaste gången jag var på gymmet var 1,5 vecka sedan... DÅLIGT!

Alla julkort vi fick i år: från syrran och Leon, mamma, A's vänner och underbara Monica! Värmer fint om hjärtat att man har folk som tänker på en...

Syrran har precis fått en iPhone och kan skicka bilder på Leon dagligen - här är en favorit!

Vår syndiga middag på Pork Belly Grub Shack häromdagen. Jag provade deras heta burgare med massa bacon, mmm...

Ikväll var gick vi över till Nasi, den svenska apotekaren och bjöd på glögg och nybakade lussebullar (jag hade för lite socker och saffran, de smakade typ ingenting, haha!). Det var mysigt att få råd och tips från Nasi och att få leka med hennes sötaste dotter Shiraz! 

1 comment:

Swedens Next Top Model (Male) said...

Schnaffe så för att summera hur det vart så har du följande issues:

Lågt självförtroende, orkar inte träna, blir tjockare och tjockare och är grinig och krävande med A.

Vet du vad det låter som att du "lider av" ? Maybe u should start eating for 2...or more ;)

Just saying. Men naffe hur jobbigt det en vart så har det varit jobbigare änd (yes änd inte and) u never failed then. Kan du en gång, kan du alltid:). Det e jobbigt när man vart borta ett tag syrran sade samma sak. Men nu e det lugnt. Kommer bli likadant för dig.