2013-12-22

Julkänslor

Det är lite jobbigt nu i juletider. Mycket blandade känslor. Saknar familjen och svensk julstämning. Saknar att baka lussekatter, ha glöggkväll med vänner och klä granen med mina syskon. Saknar att vara ledig tre dagar i rad (är bara ledig på juldagen här). Men det är så klart underbart att vara här med min älskling. Han försöker göra allt för att ge mig julstämning. Han låter mig köpa dem juldekorationer jag vill, fixar en riktig julgran, sätter upp ljus i granen och stjärnan i fönstret. På juldagen ska vi öppna julklappar på morgonen och sedan åka och käka julmiddag med A's mammas familj (hans pappas familj tillhör INC och de firar inte jul). Det blir verkligen en annorlunda jul utan julskinka, familjen och snö. Men det blir nog underbart ändå.

Älskar min underbare älskling!

1 comment:

BFF said...

Skickar massa julkramar och kärlek!! Förstår att du saknar familjen extra mycket just nu! Lovar att det är många på denna sidan Atlanten som saknar dig med, extra mycket i juletid. Men äntligen får du och Anthony fira tillsammans i ert egna hem! Hoppas du kan njuta av det! Vi har inte heller hunnit baka lussebullar eller klätt granen och Yemi jobbar också annandagen om de känns lite bättre ;) Nästa år får du bjuda över hela din familj och fira en riktigt svensk jul på julafton!