2013-12-01

Hemmafixardag!

Hej vänner! Åh, jag är så trött och kl är över 1 på natten här, men var tvungen att klämma in ett blogginlägg. Idag har vi varit superproduktiva! Gick upp kl 8 för vår sista "marriage preparation class". Både jag och A erkände att det inte var så farligt... Tvärtom var det väldigt lärorikt och trevligt att diskutera äktenskapets bra och dåliga sidor. Inte för gudsfruktigt heller. Nu ska jag bara konfirmera mig, så kan vi få vår "konvalidation" av vårt äktenskap.

Sedan åkte vi till Lowe's för att kolla på grejer till badrummet. Jag skrev förut att
vi ska börja renovera våra två badrum. I morgon ska vi köpa och beställa grejerna. Planen är att sätta in nya duschar, marmor på duschväggarna och duschdörrar istället för duschgardin... Blir snyggt när det blir klart! 

Vi svängde även förbi IKEA och köpte massa svensk mat och käkade köttbullar. Kände mig nästan som hemma. Har känt en stark hemlängtan på sistone, tror att det beror på att julen närmar sig. Det är inte så att jag vill flytta hem igen, men ibland önskar jag att jag kunde hälsa på och ge min familj en kram...

Har även börjat julpynta här hemma, vi köpte en julstjärna i kruka och en julstjärna (av papper) som nu hänger så fint i fönstret! Ni ska få se bilder! Snart ska vi även köpa vår första riktiga julgran tillsammans! Ska bli så mysigt! 





No comments: