2013-12-28

Nyårslistan 2013

Varje år kör jag ju en nyårslista och i år ska vi så klart inte bryta några traditioner!

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, min syster, flera kursare och bekanta! Baby boom i år!

Dog någon som stod dig nära? Min kära mormor.

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? 

20 februari - min underbare systerson Leon föddes!
27 februari - vi fick besked om mammas bröstcancer
1 september - jag flyttade till USA!
4 september - vi gifte oss borgerligt!
2 oktober - mamma blev friskförklarad! 

Vad var din största framgång 2013? Att jag lyckades nå mitt mål att flytta till USA och börja mitt internship på ett apotek här.


Största misstaget? Att inte ta vara på tiden i Sverige bättre. Borde ha tagit hand om min familj och vänner mer när jag kunde... Jag gjorde även misstaget att tro att det var roligt att jobba här. Haha, har aldrig varit mer stressad i mitt liv. Men det är ok.

Bästa köpet? Massagen till mamma som ledde till att hon upptäckte sin bröstcancer. Ovärdeligt. Mammas peruk, som var dyr, men så värd alla gånger hon känt sig vacker i den.


Vad spenderade du mest pengar på? Visumet. Vet inte hur många tusen vi spenderade på det...

Vilka länder besökte du? USA (Sac, Hawaii), Ungern (Budapest) med Erica, Danmark (Köpenhamn) med in älskling... I somras ville jag vara nära hemmet då mamma inte mådde bra, men det blev en tripp till Östergötlands skärgård med Sofie och jag besökte Maja, Albin och Helen på västkusten! 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Leon gjorde mig alltid glad och mammas friskförklaring, så klart! Blev även så glad över att jag fick ett internship med Walgreens också.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013? Avicii - Wake me up

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Både och, var så ledsen för mammas skull och så glad för att jag och A äntligen får vara tillsammans.

Vad önskar du att du gjort mer? Samma svar som förra året: önskar jag kunde ha rest mer och tagit hand om mina nära och kära bättre


Vad önskar du att du gjort mindre? Jag kunde ha gråtit mindre. Har gått och blivit gråtmild på äldre dagar. Grät mycket under tiden mamma var sjuk och har gråtit mycket när det varit stressigt och jobbigt här och jag saknat Sverige. Skärpning.


Har du varit sjuk eller skadat dig? Har fortfarande problem med magkatarren, men annars har det varit ganska ok. 

Blev du kär i år? Mer moget kär, kanske. Det är annorlunda när man bor ihop, på ett bra sätt.

Favoritprogram på TV? Har inte kollat så mycket på tv, men kollade igenom Sex and the City-boxen jag fick av syrran. Games of Thrones är fortfarande en favorit.

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Käkade middag med föräldrarna på Platens och hade en liten födelsedagsfest med vännerna när A var här.

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Inget speciellt. 

Något du önskade dig men inte fick? Nope.

Hur tillbringade du julen? Tillsammans med A (äntligen!) och hans mammas familj.


Bästa boken du läste i år? Läser alldeles för lite böcker... 


Största musikaliska upptäckten? Lorde.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Vi kunde ha skippat cancern. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2013? Tråkig, haha. Hade ingen tid och ork att klä upp mig. Investerade i träningskläder istället, haha.

Den bästa nya personen du träffade? Träffade inte många nya människor detta år heller (ett gäng nya kollegor!), men har utvecklat mina relationer här i USA. 

3 comments:

Riccardo said...

"Vilket datum från år 2010..." 2010??

Marie said...

Tycker inte att du ska känna att du inte tagit hand om dina nära NAffe, som du har kämpat vid din mammas sida det här året!

Naffe said...

Albert1974: Haha, I was a little confused, but I took care of it. ;)

Marie: Du har rätt, jag har gjort mycket, men det känns alltid i efterhand som man inte gjorde tillräckligt. :)