2012-03-05

FPGEE - here I come!

Har inte berättat det för er men jag har fått min FPGEC-ansökan godkänd! Tjoho! Äntligen! Alla papper från Uppsala universitet och Socialstyrelsen, 600 kronors-vidimering hos advokaten, $800 dollar-checken, ångest över att något är fel... Allt jobb har lönat sig! Fy, det känns redan som jag har klarat en stor del i denna process. Men det är väl inget jämfört med hur det kommer att bli när jag ska söka praktik där... Jaja, ingen idé att vara negativ nu. Bara att kämpa på!

Anyways, nu kan jag börja repetera hela apotekarprogrammet för att förbereda mig inför provet i november... Yay. 

P.S! Alla ni som är intresserade av att följa min FPGEC-resa och hur det går att bli pharmacist i USA, jag kommer att tagga alla dessa inlägg med FPGEC och sedan andra relevanta taggar. Här kan ni till exempel läsa om min resa so far.

Fy, jag ser ut som en kriminell asiatisk kärring som mördat sin make.

No comments: