2012-03-03

Världens lyckligaste tjej

Anthonys stora operation är på måndag. Han ska sövas och opereras på måndag runt kl 13 och om allt går vägen får han åka hem på kvällen. Läkarna har sagt att de börjar med operation först och avvaktar med strålning eftersom han är så pass ung. Håll tummarna, mina vänner.

Tänkte hylla min kille lite. Vet ingen som är så stark och positiv som Anthony. Han har ju gått igenom en tuff tid nu med diagnosen, väntandet på mer information och operationen och oroliga närstående. Ändå har han hela tiden varit den perfekta pojkvännen. Min perfekta pojkvän. Tro mig, jag är inte den lättaste flickvännen att hantera...

När det är jag som borde vara stark och stöttande är det alltid är han som är leende och glad på Skype. 
När jag klagar på att han inte är tillräckligt romantisk, fixade han blommor på Alla hjärtans dag. 
När jag klagar på att vi hörs alldeles för lite, köpte en iPhone så att vi kunde kommunicera lättare. 
När jag klagar på att han aldrig ger mig komplimanger, tar han varje tillfälle att berätta för mig hur sexig och vacker jag är... ("Herregud, vad hon klagar!" tänker ni.)

Anthony har allt jag söker hos en kille. Han är intelligent, rolig, helt opretentiös, omtänksam, generös på alla sätt, empatisk... Han försöker alltid att få människor omkring honom att må bra, vilket är en fantastisk egenskap. Speciellt dem han älskar. Han har gått igenom tillräckligt mycket jobbigt i sitt liv för att uppskatta det livet har att erbjuda och inte störa sig på småsaker som jag kan göra. Ändå lyssnar han på sin gnälliga flickvän och gör allt för att göra mig glad. Men med integritet, han är aldrig en toffel. Jag älskar hans manlighet och bestämdhet när det kommer till viktiga saker. Han kommer att bli en underbar pappa, tror jag. 

Just nu ber jag bara för att vi får mer tid tillsammans. Att det här är det sista vi kommer att se av den här tumören. Jag vill inte bara ha några få år, jag vill kunna dela mitt liv och bli gammal med den här killen. För han gör mig till världens lyckligaste tjej.

Min älskling på en vingård i Napa

No comments: