2012-08-31

"Hur känns det att flytta hem?"

Alla kollegor och vänner har frågat mig hur det känns att flytta hem igen. Just nu känns det bra. Har som sagt, fått ta över min brors rum som är mysigt och avskilt, har dubbelsäng och lite mer privacy eftersom det är ett omgjort "vindsrum". Cykelturen till jobbet tar typ 20 minuter och bussen runt 15-20 minuter. Den enda som bor i huset är min mor och hon är lätt att leva med. Min far kommer bara hem på helgerna. Dessutom jobbar jag hela dagarna och det enda jag gör är att typ käka och sova hemma. Så just nu är det helt ok. Återkom om några veckor när jag tröttnat på mina föräldrars tjat och att inte kunna gå runt naken och pilla mig i naveln och göra som jag vill... 

Hur som helst, lämnade jag tillbaks nycklarna till min hyresvärd Max idag. Han har varit så sjukt schysst att hyra i andra hand av. Avslappnad och generös. Hyran jag betalade hos honom var mycket mindre än den andra tjejen jag hyrde av på samma adress. Han har chillat med det mesta och inte skrivit upp varje gaffel han äger så att han kan "inventera" när man flyttar. Om ni hyr i andra hand, försök alltid hyra av en avslappnad och trevlig person som ni klickar med. Det är så mycket lättare att ha och göra med om det skulle hända något.

P.S. Max läser min blogg. Det är därför jag fjäskar, haha. D.S.

Tack Max för denna tid! Jag sade ju att
jag skulle tillägna dig ett inlägg!
Bild: lånad från Facebook

1 comment:

Anonymous said...

Haha! Tack för den Naffe! Hoppas det går bra för dig med allt nu! Du har vart en sjukt bra hyresgäst :) kram