2012-08-26

Den förbjudna känslan

Läste en text som Michaela Forni skrivit om svartsjuka och jag kände igen mig så väl. Ni som inte känner mig så väl, vet kanske inte att svartsjuka är en av mina värsta egenskaper. En fruktansvärd, dum och onödig sida av mig som jag inte är stolt över. Men jag jobbar på det.

Nu har jag äntligen träffat killen som jag vill spendera mitt liv med och som gör mig så lycklig, så ni kanske inte förstår varför jag skulle vara svartsjuk. Men i vår ålder kommer alla med bagage, mindre eller större. Anthonys är lite större än mångas och ganska speciellt.

Han var ihop med sitt ex i 8 år. De träffades när han var 18 år gammal och har praktiskt taget växt upp tillsammans. De har en hund tillsammans som de nu fortfarande har delad vårdnad om. De bodde ihop i flera år och reste mycket ihop. De kommer från samma bakgrund och deras föräldrar pratar samma språk. Hon var hans första riktiga kärlek och skulle ha blivit hans sista. Han friade till  henne med deras sång i bakgrunden.

Vi har inte ens en sång tillsammans. Jag vet att jag är dum nu, men ibland har man sina dumma stunder.

1 comment:

Anonymous said...

you may not be the first love of my life... but you are the love of my life. never forget that... never.

Love,
A.