2012-08-08

Dramatik

Vilken eftermiddag. Dagen har varit regnig och tråkig på jobbet. Jag och Anthony var och lunchade på Olympia. Sedan gick han hem och vilade. På rasten ringde jag honom och frågade vad han gjorde. Då sade han att han inte mådde så bra, hans mage gjorde ont. Han trodde det kunde vara magkatarr, så jag rådde honom att ta en omeprazol. Jag ringde mina föräldrar och sade till dem att åka ner på stan och hålla honom sällskap. Plötsligt ringde han igen och sade att han inte kunde andas och hade kramper i bröstet och ryggen. Panikslagen sprang jag hem (chefen stannade lite längre i mitt ställe). Jag fann honom liggandes kippandes efter luft på golvet. Ingen vill hitta någon man älskar på det sättet.

Men jag höll mig lugn och när jag insåg att kramperna inte slutat och han hyperventilerade ringde jag 112. De frågade massor frågor och sedan kom ambulansen nästan direkt. De ställde frågor och fick Anthony att andas lugnare och sluta hyperventilera. Sedan tog de ett EKG i ambulansen och skjutsade honom sedan till akuten. Nu 3 timmar senare är vi hemma igen. Prover visade att det inte var något fel på hjärta eller annat. Utan det var förmodligen "bara" en riktigt kraftig gastrit. Puh. Vi är helt slut. Käkade lite soppa och sallad som mina föräldrar köpte till oss och nu sover Anthony.

Tänk på att ta hand om era nära och kära. Stressa mindre och vila mer. Tips från mig.

1 comment:

L said...

Tänker på er. Hälsa så jättegott o ta hand om er båda. Vi ses på lördag! Love, L