2015-09-14

Måndag igen!

Wow, vilken helg! Jag trodde det var fullt upp i lördags, men söndagen var ännu värre. Söndagen var extremt busy, gav 2 flu shorts, fyllde och sålde massa recept, helt själv! Fick verkligen jobba för brödfödan...

Idag var min lediga dag och jag var sååå lat. Vaknade kl 10, facetimeade med familjen minus bror, diskade och städade köket lite, lade mig i sängen och läste, tog en tupplur, segade i sängen lite till, gick upp kl 16 och gick till gymmet. Körde ben och core idag, sjukt tungt. När jag duschade kom A hem från jobbet. Vi åkte och mötte upp med min kollega S och hennes fästman för en middag på 58 Degrees And Holding, en vinbar i Downtown. 

S är också pharmacist och jobbar på mitt apotek 2 dagar i veckan, så jag träffar henne egentligen bara 1 av dagarna, då hon är vår substitut-pharmacist när jag eller chefen har en dag ledig. Men hon är i min ålder och vi har alltid så mycket att prata om, så vi tyckte det skulle vara skoj att ta med våra karlar på en dubbeldejt. Dessutom bjöd hon oss på deras bröllop nästa månad, så det är ju roligt om vi fick träffa och hänga lite med henne och hennes fästman innan bröllopet. Det var en riktigt trevlig kväll med mycket skratt och prat. Maten var sådär, förrätterna var goda men A's pasta var överkokt och min burgare var inget att hurra för. Men vi var där för sällskapet! 

Försöker visa er att min rumpa börjar få sin form, men man ser inte på denna bild

Fick hem ett litet nice paket från Gerards Cosmetics! Ska bli läppstiftbrud nu...

S & J och våra goda förrätter




No comments: