2015-09-10

Housewife day

Vilken housewife-dag! Min lugna torsdag som brukar bestå av yoga och vila var helt fullt upp idag. Vet inte varför, jobbar ju i helgen, så borde ha vilat ordentligt idag... Istället så missade jag yogan, städade köket (torkade ur och städade kylskåpet, torkade av spisen, diskade massa...), städade badrummen, åkte till banken, gick på läkarbesök, gick till optikern, bakade kardemummabullar (har längtat så länge efter Ronaldo's bullar i Linköping), lagade hummer, räkor och potatisgratäng med A, käkade middag med A och vår käre vän B som tar hand om vår skattedeklaration. Puh! Trevlig kväll, men är så trött och imorn jobbar jag 8-16.30 och har ett poolparty hos Anthonys kollega på kvällen. Så ska väl sova nu, så jag är pigg imorn. Kram på er! 

Förresten, ska aldrig baka bullar igen! Jobbigt ju... Speciellt när jag är van med färsk jäst och det bara finns torrjäst här i USA. Och jag var tvungen att handskala kardemumman och krossa dem för hand. Blev jättegott men var sjukt jobbigt...  

Kardemummakärnor innan jag mortlade dem - ser ut som små bajspluttar eller insekter

Kardemummabullar i mängder! 

Hummer, chili-vitlöksmarinerade räkor, och potatisgratäng 

Mmm, godaste tallriken! Inga grönsaker dock, haha...

No comments: