2015-09-28

Ledig måndag

Älskar mina lediga måndagar. Måndagen började lugnt, vaknade 8 när A åkte till jobbet. Somnade om och vaknade kl 9. Somnade om och vaknade inte förrän kl 10 och FaceTimeade med mamma, syrran och Leon.  Bläddrade i lite gratistidningar jag fått på posten. Startade diskmaskinen och en tvätt. Plockade lite hemma. Plötsligt var kl 13 och jag behövde åka till banken, posta brev (måste ansöka om att få permanent uppehållstillstånd, har bara villkorligt uppehållstillstånd just nu...), gymma och tvätta håret innan kl 15, då jag hade ett läkarbesök hos en gastroenterolog. Hann med allt tack och lov. 

Läkaren föreslog att jag skulle göra ett ultraljud av magen, för att kolla om allt var ok med min pancreas (bukspottskörtel), eftersom han ville utesluta problem med den. Annars visste han inte vad som kunde orsaka smärtan i övre delen av min mage. Har det konstant nu och det hjälper inte att ta omeprazol eller nexium... Han hintade att stress kunde vara orsaken också, kroppen reagerar på alla konstiga sätt när den är stressad. Haha, har ju haft ett par stressiga år... Så vi får se vad som händer. 

Svårt att inte slösa pengar när man får detta på posten... 

Lunch: soppa med ananas, tofu, räkor och böngroddar 

Gjorde ett litet mellanmål för A 

Körde bröst-rygg-axlar idag och kände mig stark! 

No comments: