2015-09-20

Söndag

Åååååh, jag älskar mina lediga helger! Ni anar inte! Kom att tänka på att jag aldrig jobbat varannan helg förut, så det är nytt för mig. Men det får mig verkligen att uppskatta mina lediga dagar. 

Jaha, vad har jag haft för mig de senaste dagarna? Jobbat som vanligt, mitt systerapotek och pharmacist S som vi precis käkat middag med blev rånade, bråkat med A, varit på A's systers baby shower... Yes ni läste rätt...

Ska berätta om rånet. Så min kollega och vän S jobbade kväll på onsdagen på ett Walgreens som ligger 5 min från vårt apotek. Två killar i luvtröja hoppade över apoteksdisken och började skrika och hota henne om att ge dem narkotiska preparat som Norco, Xanax och Promethazine with Codeine... Stackars S. Hon gjorde som de sade och hon var smart så de fick inte med sig så mycket. Tack och lov skadades hon inte fysiskt, men hon var väldigt chockad och upprörd så klart. Jag jobbade den kvällen och jag blev så chockad och lite nervös över att de kanske skulle komma till vårt apotek. Usch, det är en risk vi alla jobbar med varje dag, speciellt när man jobbar i ett ghetto område... Men det är lika skrämmande varje gång det händer... Usch. 

A och jag är ok. Vi hade en liten diskussion för att ett par som är hans vänner och deras två små barn kommer hit och hälsar på nästa vecka. När jag berättade för A att jag var lite nervös inför besöket (speciellt eftersom det var så mycket drama med dem förra gången vi träffade dem i södra Kalifornien) så blev han upprörd och undrade om jag ville att han sa upp kontakten med dem... Jag ville ju bara prata om min känslor, medan A ville hitta en lösning till problemet. Men jag och A är ok nu. A blir bara frustrerad när jag inte är glad och killar är ju såna man inte bara pratar känslor med, de måste ju lösa alla ens problem... 

Redo för baby shower 

Köpte en babysäng till Jamela på Ikea så passade på att köpa lite lösgodis! Dyrt... Typ 60 kr för 500 g. 

Med A's systrar på Jamela's baby shower - det var San Francisco 49'ers (Amerikansk fotbollslag) tema så därför alla är klädda i de färgerna.  

Facetimeade med familjen när de firade brorsans födelsedag (gratta honom imorn 21 september)! Leon är så söt med tårta i hela ansiktet. Han kan äntligen säga Anthony nu och inte bara Annie... 



No comments: