2010-04-07

It's complicated

Ni har säkert väntat på ett blogginlägg om varför killar är konstiga. Först måste jag berätta att jag inte gjorde något dumt i San Diego. Det var en brasilian, fransman, britt och kambodjansk/amerikans (!) kille som alla försökte hamna i rum 7, vilket var vårt rum. Men jag var stenhård. No means no. Spring break utan några strul alltså. Allt detta beror på en viss kille.

Idag körde vi runt i solen och bara njöt. Bubble tea, supergod pizza från ett "hemligt" ställe, kaffe i solen, promenad i parken i hans jacka och mys i en Apple store (!)... Vilken dejt. Och innan jag åkte på spring break kom han och hämtade mig för att bjuda mig på en exklusiv (stället syns inte från gatan och har inga priser på menyn...) italiensk restaurang och vi pratade i timmar på en hookah-bar. Bästa dejten någonsin. Ja, jag vet vad det låter som. Officiellt så dejtar vi bara, inget mer. Men det börjar bli lite komplicerat. När man vill spendera varje ledig minut med denna person och har svårt att skiljas åt för att gå till sin class, är det väl mer än bara att dejta?

Vi tänker väldigt lika. Vi är båda cyniska realister med långa förhållande i ryggen och vet att det aldrig kommer att funka med ett långdistansförhållande på hundratals mil. Vi är rädda för vad vi kommer att känna när jag åker hem 7 juli. Vi vill inte hålla på och hoppas och vänta på varandra när vi inte ens vet när vi kommer att ses igen efter jag åkt tillbaks. Men samtidigt så blir det svårare och svårare att inte känna något. Han är stenhård för att inte bli för attached och ser inget hopp för oss, men hans handlingar säger motsatsen. Skit.

Men jag följer era råd, kära vänner. Jag njuter av stunden och sedan får vi se! En rolig sak bara. Asiatiska killar som träffar mig blir ofta alldeles till sig. Den kambodjanska killen (som är en 2 meter lång amerikansk militär) friade till mig på San Diegos gator. Ok, han var inte direkt nykter men ni förstår poängen. Eftersom jag är asiat, välutbildad och välvårdad så tänker de direkt att deras mammor kommer att älska mig. Samtidigt är jag västerländsk av mig, älskar att ha roligt och alltid up to no good, så det älskar dem. Jag är alltså ett kap för asiatiska killar!


3 comments:

Amran said...

hur det än blir så kommer du ha underbara minnen av er tid tillsammans så njut och låt det bli som det blir! Jag hoppas på det bästa.åh jag kan förstå de där där killarna och deras tankesätt, speciellt när det kommer till mammor.

lycka till med allt plugg, jag håller på och drunknar i böcker också just nu men bestämd idag att försöka ta det lugnt och inte stressa upp mig för mkt och göra allt allteftersom det kommer.

håll tummarna för mig att jag klarar mina resterande fem tentor och fortsätt ha det så bra.

puss

Erica aka sweden said...

De finns bara två ord för de här, jag citerar en viss film från Las Vegas till en viss fontänshow, 18 i ordningen: JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR Seriöst Naffe, om ja o Y sitter o diskuterar framtid så kan eller rättare sagt FÅR du inte döma ut detta redan. Du skulle ju kunna leva där babe, de vet både du o ja. SKYPE snart! Saknar dig som faaaen! Har du sett Yemz nått? PUSS

Naffe said...

Amran: tack för värmande ord vännen och lycka till med dina 5 (!) tentor, du kommer att klara dem galant! go girl go girl! puss

Erica: I MISS YOU YOU BEAUTIFUL CRAZY THING! nej såg inte yemz, bara en annan svart/japansk kille som var på mig som jag vet inte vad... puss!