2010-04-27

Mary Jane and E

Nu när ni har följt mig under dessa månader och sett hur mycket jag festar och njuter av livet här kanske någon gång ställt er frågan: Vad går hon på egentligen?

USA är nog ett av de mest marijuanavänliga länderna jag besökt. Alla, absolut alla amerikaner man pratar med har antagligen rökt på eller röker på. Det är så vanligt att man kan köra bil, gå på gatan eller gå in i en affär och plötsligt hamna i ett marijuanarökmoln. Det finns så kallade medical marijuana-apotek där man kan efter ett läkarbesök få ut riktigt stark marijuana. Staten California funderar på att legalisera marijuana. Jag har dock inte sett några andra droger cirkulera där jag festar. Men det är tydligen mycket ecstasy och kokain här också. På Coachella där det var mycket elektronisk och house musik, såg man många som var höga på E.

Men nej, mamma och mina kära vänner. Jag har aldrig och kommer aldrig att prova droger. Det är ju knappt att jag dricker alkohol och jag har aldrig rökt en cigg. Jag är starkt emot alla droger efter allt jag läst om dem i beroendevetenskap-kursen. Så oroa er inte!

No comments: