2010-04-26

A perfect day

Väcktes klockan 7 av ett gulligt sms, jag log och somnade om. Klockan 8 ringer människan och frågar om jag vill spendera hans sista dag i USA med honom (han ska till Asien i 3 veckor). Självklart! svarade jag... Och somnade om. Vaknade, facebookade, duschade, körde till honom med fönstrena nere i solskenet... Vi funderade på brunch och åkte till Old Sacramento och vandrade lite planlöst i solen. När vi såg att Delta King, den stora ångbåten som låg och gassade i solskenet, hade champagnebrunch kunde vi inte motstå det.

Fantastiskt! Varför åh varför hade jag inte kameran med mig? Det var fantastiskt! Ostron, räkor, fräscha sallader, amerikansk frukost (självklart!), lamm, lax, bakelser... Jag dog nästan lite av lycka (ja, jag älskar mat!). Och utsikten över American River! I och för sig är floden inte så vacker i sig, men bara att man satt vid vattnet och såg alla små båtar åka förbi, kändes livet rätt så härligt.


Efter en eftermiddag med mys, dokumentärer och tupplurar var vi hungriga igen! Italienskt blev det hos Michelangelo's! Otroligt fin liten restaurang med underbart autentiskt mat. Deras ugnsbakade getost-sallad och laxbruschetta går inte av för hackor! Min lasagne var helt färsk och jag bara njöt och njöt. Dessutom satt vi vid en vägg där alla gäster får använda som gästbok. Det stod söta meddelanden om "She said yes!" och "I'm italiano and I loved it here!" på hela väggen (varför åh varför ingen kamera?!)...



En perfekt dag helt enkelt!

No comments: